FANDOM

Valintatyökalu on SketchUpin tärkein työkalu. Sillä voi valita yksittäisiä kappaleita, viivoja tai tasoja, mutta tällä työkalulla voidaan valita myös useita kappaleita tai kokonaisuuksia. Miksi sitten pitäisi valita joitain kappaleita tai sen osia? Jos haluat poistaa useita viivoja, tasoja tai kappaleita, voit valita ne ja poistaa kaikki kerralla. Valitsin toimii ikäänkuin muiden työkalujen tukena.

KäyttöohjeetMuokkaa

Valitsin (Select)
Select.jpg
Nimi: Valitsin
Alkuperäinen nimi: Select
Tyyppi: Perustyökalut
Käyttö: Rakenteiden valitseminen
Pikanäppäin: Space
Valitse valitsin paletista klikkaamalla tai painamalla välilyöntiä. Sen jälkeen voit valita objekteja muutamalla eri tavalla. Voit valita yksittäisen rakenteen klikkaamalla. Valittu viiva näkyy sinisenä. Valitut tasot ovat sinipilkkuisia. Jos täytyy valita useita rakenteita paina Ctrl ja
Boxx.png

Kuvan kappale on kokonaan valittu.

pidä se pohjassa niin kauan, kunnes saat valittua rakenteet klikkailemalla. Vaihtoehtoisesti voit tehdä valinnat pitämällä pohjassa Shift, jolloin voit myös poistaa turhia valintoja klikkaamalla juttua uudestaan. Jos haluat valita tason, klikkaa kerran. Jos haluat tason lisäksi valita sen ääriviivat, klikkaa kahdesti. Koko kappaleen voit valita klikkaamalla kolmesti. Kappaleita valittaessa hyvä keino on myös vetäminen. Kun painat hiiren ykköspainikkeen pohjaan ja vedät vasemmalta oikealle, valitaan kaikki rakenteet, jotka ovat kokonaan suorakulmion sisällä. Kun vedetään oikealta vasemmalle, valitaan kaikki rakenteet, jotka ovat vähänkin suorakulmion sisäpuolella. Tällöin suorakulmio on katkonainen.

LisätietoaMuokkaa

Ryhmien valitseminen ja muokkaustila Ryhmät

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki