Fandom

Sketchup Wiki

Kynä (Line)

76sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share

Line-työkalu tai tuttavallisesti "kynä", on yksi tärkeimmistä työkaluista, joita SketchUpissa tarvitaan. Kynä siis piirtää suoraa viivaa. Kynän käyttö on erittäin yksinkertaista ja jos olet aloittelija, kannattaa aloittaa tutustumalla tähän kyseiseen työkaluun. Kynä on eri asia kuin vapaalta kädeltä piirtäminen.

Kynä löytyy SketchUpin aloituspaletista nimellä Line.

Käyttöohje Muokkaa

Kynä (Line)
Linetool.jpg
Nimi: Kynä
Alkuperäinen nimi: Line
Tyyppi: Perustyökalut
Käyttö: Suoran viivan luominen
Pikanäppäin: L

Valitse line klikkaamalla paletista tai painamalla L. Viivan voi piirtää pitämällä hiiren painikkeen pohjassa tai napsauttamalla viivan alku- ja päätepisteet. Kun piirrät viivan pystysuuntaan, muuttuu se siniseksi, koska pystyakseli eli Y-akseli on sininen. Samoin käy punaisen X-akselin ja vihreän Z-akselin suuntaisesti piirrettäessä. Jos viiva on musta, ei se ole minkään akselin suuntainen. Lisäksi viiva muuttuu violetiksi tietyissä erikoistapauksissa.

Kun osoittimen siirtää viivan keskikohdan lähettyville, se etsii automaattisesti viivan keskikohdan.

Alareunassa olevassa syöttökentässä näet piirtämäsi viivan pituuden (voit valita asetuksista mittayksiköt ja mittaustarkkuuden). Piirrettyäsi viivan, voit syöttää kenttään tarkan mitan siitä, minkä pituisen viivan haluat (kenttää ei tarvitse klikata).

Aina, kun viivat muodostavat suljetun kuvion, joka on tasainen, ilmestyy siihen taso.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki